سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزاوارترین مردم به خدمت، دانشمند است . [عیسی علیه السلام]
avaz
نامه سرگشاده به سازمان ملل متحد

حضور محترم دبیر کل سازمان ملل متحد، آقای بان کی مون



از جنابعالی با توجه به مسائل ایران استدعا داریم که از انتقاد خود نظر به نقض مستمرحقوق بشر در ایران نکاهید و این گونه موارد را در در برابر شورای امنیت و هیات های مربوطه به آن مطرح کنید.

یک: نقض فاحش حقوق بشر در ایران که در اوائل دهه هشتاد آغاز شده، همچنان ادامه دارد. برعلیه این امر جنبش اعتراض آمیزی در سطح بین المللی قرار گرفته است.


این جنبش اعتراض آمیز برعلیه شنکجه ترانه موسوی که پیش از قتل مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است، می باشد.
Iاین جنبش برعلیه گلوله های است که هدفمند توسط تک تیراندازان از کمینگاهان خود در خیابان های تهران به سوی تظاهرکنندگان بی دفاع شلیک می شود..
این جنبش اعتراض آمیز برعلیه شرایط بازداشت بسیار وخیمی است که در آن جان شوهر خواهر کاندیدای ریاست جمهوری، موسوی و نیز جان سعید حجاریان و افراد ناشناس بسیاری که اسامی آنها را نمی شناسیم، در خطر است.

از شمار به قتل رسیدگان اطلاعات دقیقی در دست نیست. از اواسط اوگوست و آنچه را که از اصلاح گران می دانیم، شمار به قتل رسیدگان به طور مستند با اعلام نام 69 نفر می باشد.
طبق برآورد سازمانهای حقوق بشر، شمار به قتل رسیدگان بسیار بیشتر می باشد.
ما نمی دانیم که چند نفر از هزاران افرادی که از دوازدهم ژوئن دستگیر شده بودند و بخشا آزاد شده اند، در زندانهای بدنام ایران مورد شکنجه قرارگرفته اند.

در دهم آگوست 2009، اصلاح گر، حجت الاسلام محمود کروبی در وب سایت خود، اسامی آزادشدگان زندانیان سیاسی را نقل کرده است که گزارش از این می دهد که زنان و مردان جوان در زندانها مورد تجاوز جنسی قرارگرفته اند.

تجاوز جنسی در افراد قربانی، کسالت روحی و مشکلات بسیار وخیم روانی را موجب شده است. اتهامات مربوط به تجاوزات جنسی مهم بوده و بسیار سنگینی می کند.

در این میان، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، مانفرد نوواک ، 300 موارد از شکنجه ها و بدرفتاریهای انجام یافته در زندانهای ایران را، به آگاهی مقامات ایرانی رسانده است.

او در مورد ایران چنین گفت: بیم آن دارم که افراد براساس اعترافاتی که با توسل به زوز گرفته شده اند، محکوم

می شوند. به نقل از روزنامه ولت به تاریخ 14.08.2009

به جای آنکه مسببین خشونت و فرماندهانشان مورد اتهام قرار گیرند و زندانیان سیاسی آزاد شوند، رژیم ایران تصمیم قاطعانه بر این گرفته، دادگاه های نمایشی براه بیندازد. آنها اصلاحگر معروف و همکار خاتمی محمدعلی ابطحی را، همانگونه که یکی از اعضای خانواده او به گونه ای موثق گزارش می دهد، با خوراندن دارو وادار به آن کردند که به اصطلاح به اشتباهات خود اعتراف کند.

علاوه بر قتل های بی نظیر و بازداشت های خودسرانه که در هفته های گذشته صورت گرفته، تازه این دادگاههای نمایشی از سوی رئیس جمهور حاکم با تمام ظرفیت های خودکامگی اش همراه با سازمان امنیت سپاه پاسداران و با پشتیبانی رهبر حکومت دینی به راه افتاده است.

دو: وضعیت ملت ایران نیاز مبرم به انظار عمومی ما دارد، و این ماهها پس از آغاز نقض فاحش حقوق بشر در جریان تظاهرات بعد از انتخابات 12 ژولای 2009، چراکه نقض حقوق بشر در ایران همچنان ادامه دارد.

ایران به پافشاری ما مبنی به رعایت حقوق بشر نیاز دارد، همانگونه که در قانون اساسی ایران و میثاق های بین المللی که ایران امضاکننده آنها می باشد، منظور شده است.

ایران منشور سازمان ملل متحد را رعایت نمی کند. ایران میثاق حقوق بشر و حقوق سیاسی را از دوازدهم ژوئن 2009 به طور مکرر نقض کرده است.

از شما استدعا داریم، از سازمان ملل متحد و نیز یکایک دولت ها و پارلمانهای دیگر ملل متحد خواستار شوید، به شکلی مناسب برعلیه نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران اعتراض کرده و با آن در قالب قطعنامه ها و اعتراضات برعلیه حضور مسئولین این جنایتها و رد معاملات سیاسی همیشگی به روال معمول به طور جدی برخورد کنند.

ما خواستار طرح نقض حقوق بشر که همچنان در ایران ادامه دارد، در سازمان ملل هستیم و این امر باید از طریق این سازمان مورد پیگرد قرار گیرد.

نمی توان به دستور جلسه دیگری پرداخت تا زمانیکه نقض حقوق بشر در ایران روشن و به گونه ای قابل کنترل متوقف نشده باشد.


با درودهای صمیمانه


پروفسور هایو فونکه


پروفسور میشا بروملیک


ما به امضای شما در آلمان و سراسر جهان اعجالتا تا تاریخ یکم سپتامبر 2009 نیاز داریم.

شما می توانید در اینجا امضا کنید:


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میعادسالار 89/4/12:: 6:2 عصر     |     () نظر